Äntligen!

Tänkte se den när den kom ut men det blev inte förrän ikväll!
 
Jag har ju lyssnat på böckerna och kan säga att jag är nöjd ändå. Tycker de kortade ner den bra och fick med det som var viktigt (iaf vad jag kommer ihåg) Här kommer saker som är spoiler alert om man inte har sett och vill se utan att veta detta så läsa inte detta stycke. Ok?
Jag tycker/hoppades på något sätt när jag satt där i biostolen att de skulle låta Finnick leva, blev så ledsen när han dog i boken, för där fick man även en djupare relation till han. Men samtidigt var det ju bra att det gjorde som i boken. Något jag undrade om de skulle göra och hur i såna fall är när barnen blir bombade. Var så chockad när det kom i boken och fick hålla tillbaka tårna nu ikväll när man såg det på bion. Tyckte även att under jorden scenerna var bra, även om det var långt ifrån hur jag såg det hela och att det inte riktigt var som i boken. Men som jag har fått börja lära mig så är ju filmer av böcker en egen story, något som någon skapat utifrån en berättelse så man kan inte förvänta sig att det ska vara samma, även om jag ibland vill. :)
 
Annars så har jag pluggat idag, och sedan varit på stan där jag mötte upp Anna. Har hittat en parfym jag har tänkt köpa, fanns "massor" av den i onsdags, idag ingen kvar. Hoppas den kommer till veckan! Inget jag direkt behöver nu, nu. Men kul att lukta gott! Sen åkte vi till Anna och chillade, gjorde tacos åt tills våra magar gjorde ont och for sedan till bion. Så mysig kväll, tiden gick allt för fort!
Mys med Minus
 
Nu tror jag att jag ska börja göra mig redo för sängen så när babe kommer hem från jobbet kan vi bara mysa och somna innan det blir allt för sent. Kanske läsa lite, somnar så mycket fortare känns det som om jag läser några sidor. Låta hjärnan varva ner efter allt skärmtittande.
 
Hoppas ni har haft en fin kväll!
God natt :)

Kommentera här: