Prova något nytt

Provade göra något helt nytt idag, för mig. Jag gjorde blomkålsmos (blomkålshuvud, vispgrädde, smör, salt och peppar) med quornfilé och citronsås. Orkade inte göra någon smak på filerna så provade även göra en sås jag inte gjort förut, smakade nästan lite som sherrysås, vet inte hur jag lyckades med det. Hade iaf en lätt creme fraiche och en fet, var de jag hade hemma och en halv citron, en grönsaksbuljong, citronpeppar. Mums! Allt som allt blev det riktigt bra.
Efter en ordentlig svullen ibs mage igår kände jag att det är dags att försöka med något nytt om jag lyckas! Dra ner på sockerintag....Mindre kakor och mindre läsk (:((((() men mjölkchoklad med salta mandlar är tillåtet. Inte äta så mycket soyasås eller soyaprodukter, inte äta så mycket bönor, kikärtor eller linser (:() i och för sig äter jag inte så mycket av det just nu men hade velat äta mer av det, men pga magen går det inte alltid så bra... Dra ner på kolhydrater, Sofia sa att när hon åt LCHF så slutade hon vara svullen i magen, även ibs mage och hade ju varit underbart om det funkade och om jag lyckas hehe.
Känner att det är svårt att vara vegeterian och hålla sig undan bönor, linser, kikärtor, soyaprodukter och massa annat gott och nyttigt, PLUS att det inte får innehålla allt för mycket fibrer heller. Aaaaaa. Ja vi ser om jag lyckas eller inte!
:) Nu ska jag gå och lägga mig och förhoppningsvis somna innan 1.
Bisou!
P.S Fatet/tallriken fick jag i födelsedagspresent av Jonna, Elin och Anna :D och fatet fick jag i födelsedagspresent av en annan Anna. Så fina! Så nöjd! Mer om min Bday kommer sen :-* D.S

Kommentera här: