Lite mer Prag/Kroatien

Nu sitter jag har igen efter en till solig och harlig dag :)
Tankte forsoka beratta lite om resan hittills lite mer.
Sista dan i Berlin sa gick vi runt och kollade lite i affarer. De har mycket fint och mycket ganska dyrt. Men jag kopte vad ska man kalla det... Men det ar iaf ett par shorts och sa sitter en framsida ihop och ryggen ar jatte urringad. Eller det ar typ inge tyg pa baksidan :P
Sen sa gick vi och at lite Falafel och kollad mer runt. Sen gick vi tillbaka till Hostelet och packade ihop allt. Eftersom vi hade varit lite for lange i stan sa fick vi ga jatte snabbt till tagstationen och det var jattevarmt sa det var inte kul precis. Springa runt med en rygga pa ryggen osv.
Sen tog vi taget till Prag och motte Mattias. Dar hittade vi till varat hem och gick sedan ut och at och kollade runt. Gick over den har kanda bron dar med fina statyer pa och sag hur palatset var jatte upplyst gemfort med allt annat. Kandes lite konstigt att det var sa morkt dar. Har blivit sa van vid ljuset hemma.

Sen resten av dagarna dar vadnrade vi runt och var lite sma turstiga och kollade pa byggnader hangade i parker och gick pa Muchas museum. Elin om du laser det har sa sok pa han, tror du skulle gilla hans konst. :)
Det var det mesta vi gjorde dar. Vandrade omkring, sag stan och en hangde i en massa parker. Minihus och lite sant. Kommer lagga in bilder senare nar jag kommer hem :)

Sen tog vi den "langa" resan till Kroatien. Den jobbigaste delen var natten. Manga byten och sa. Men till sist sa kom vi fram till Pula dar vi bor nu. Den dagen tog vi det ganska lugnt. Var ganska slut, de andra var nog mer slut an jag. Haha. De sa du sov ju hela tiden. Fast det ar inte rtiktigt sant men jag sov nog ltie mer an dem iaf ;)
Sen dagen efter for vi som sagt till en liten stad en bit utanfor Pula.
Tror det var forsta dan sa borjade det regna pa kvallen och sa hittade vi nagan marknad dar vi kopte lite frukt av en kille. Var typ bara hans stand och en till kvinnas som var oppet. Sa blot som jag var och de andra hade jackor sa kopte vi lite och gick sedan runt. Nar vi sedan gick forbi dar igen sa ropade han pa mig och sa fick jag en klase bananer helt gratis ;D Han heter typ Nicki eller na. ;) Sen nar vi kopte av han idag sa fick vi lite tre gratis applen ocksa ;) Hehe.
Igar sa solade vi storre delen av dan, gick sedan runt och forsokte hitta mat, rycket spred sig att vi var vegeterianer mellan nagra resturanger sa det kom ut och bara vi har vegetariskt osv. Usch labbigt nar de kommer framsadar. Tycket inte om det nej.
Och idag har vi ocksa solat for det mesta. Traskat runt och sett litet mer av staden ocksa. Det har kvarlammingar av rommarna, for den har halvon har tydligen farit fram och tillbaka mellan Italien och Kroatien. Coolt.

 Imorgon eller inatt sa tar vi bussen for att sedan byta till tag mot Venedig! :D
Na nu ska jag kolla annat!
Ha det gott! Pussochkram Sakner er alla! <3

Kommentarer:

1 Elin:

Jag ser och jag älskar my dear! Underbar konst. Hoppas att resan var bra i övrigt. Var killen på marknaden snygg? Jag bor hos Jonna nu för vi flyttar från lägenheten. När jag träffar pappa så ska jag sno hans mobil och ringa dig.

Lots of Love!

Kommentera här: