En tanke eller två såhär på kvällen

Jag försöker så ofta som möjligt leva i nuet. Unna mig en middag ute med goda vänner även fast pengarna är knappa. Unna mig ett plagg som jag gärna vill ha (dock lite onödigt ofta men ni vet, shopping kan göra en glad), färga/klippa håret, göra en förändring. Resa och hälsa på min vänner i landets alla norra hörn.
Men ibland får jag denna ångest att jag kanske egentligen spenderar mer än vad jag har för att jag vill leva nu och inte sen. Jag vill inte vänta på att livet ska börja och hålla tillbaka utan jag vill nu.
Så till alla där ute, vänta inte med era drömmar, sätt dem i rullning, ta en risk, lev i nuet, unna dig saker. Håll inte tillbaka hela tiden.
För vill man verkligen titta tillbaka på livet och se år då man höll sig själv tillbaka, för vad?
Som James Dean en gång sa
"Dream as you'll live forever, live as you'll die today"
 
 
©LinaStröm
 

Kommentera här: