Mamma hälsade på

Vi började mammas vistelse med middag på Apa med Siri och Hinda. Var så kul och trevlig. Är så glad att de fick träffa varandra! <3
Dag två fredag, tog vi en promenad till Svartviks Herrgård och gick omkring där och sen gick vi till Kvissleby och handlade. Lagade kantarellsås på färska kantareller som mamma plockat, så gott!!!! 
Begav oss sedan in till stan för att gå på takvandring! Var kul spännande och intressant. Bara tråkigt att det började spöregna när vi var ovanför torget där jag ville fota som.mest men fick bara gömma kameran under mitt lilla linne. Sen såklart precis när vi kommer ner från taket (torget var sista stoppet) så slutar det regna.... Aja var väl någon mening med det. På bilden så ser man tre flaggor, där stod vi! Och gick längs hela tacket såklart :)
Fick en ny skön tröja av mamma från jobbet! ;) då vi blev så blöta och skulle sen gå och äta på min favvo thai restaurang. Lika gott som vanligt.

Sen i lördags så tog vi en skogspromenad och plockade blåbär. Har glömt hur mysigt och harmonisk det är att plocka blåbär och vara i skogen på det sättet. Doften <3 Fick mig och tänka på alla gånger man har sprungit runt på Ormberget:)
Bakade två små blåbärskakor och tog det lugnt. For sedan in till stan och tänkte gå på en liten festival på norra berget men pga vissa saker bestämde vi oss bara för att sitta och chilla någonstans. Så blev Taste of India och sen Innergården. Efter det åkte mamma hem med natttåget efter tre fina dagar!<3
©Lina Ström


Bättre och finare bilder kommer senare när jag får tag på en dator. :) 
God natt sov gott!


Kommentera här: